Ofte stillede spørgsmål
Er chiptuning skadeligt for min bil?
Man skal se chiptuning som en optimering der forbedrer motorens forbrænding.
Der vil være en smule ekstra belastning på f.eks din kobling og andre drivdele men med ordentlig og foornuftig behandling så er det ikke skadeligt
Er din motor mekanisk i orden, så er der ingenting at frygte.
Giver i motorgaranti?
Ingen virksomheder giver motorgaranti, og det gør vi naturligvis heller ikke. Du køber et produkt, og ikke en forsikring af din drivline.Vi garanterer dog, at vores software virker, og at din bil kommer til at køre optimalt efter vores software er blevet i lagt. Vi afleverer ikke bilen til dig før den kører optimalt.
Kan chiptuningen fjernes igen?
Din bil kan altid køres tilbage til orginal software, vi gemmer originalfilen og kan til enhver tid indlæse den i den bil igen fra 500,-
Min bil er allerede tunet, hvad gør jeg?
Er bilen allerede tunet og vi ikke kan optimerer yderlige, vil man blive opkrævet et gebyr på 500,- for rullefeltsmålingen og arbejdstiden. Ønskes optimeringen lavet om starter vi fra ny orginalfil til normalpris. Hvis orginalfil skal købes så pålægges det kundens regning.
Er chiptuning lovligt?
Chiptuning er ikke lovligt på indregistrede biler til brug på offentlig vej.
Det er en konstruktiv ændring og kræver godkendelse ved et certificeret tuv center.
Hvorfor chiptuner man en bil?
De hyppigste årsager er at man får en hurtigere, friskere og sundere bil. Mere trækkraft, forbedret speederrespons og ofte laverer brændstofforbrug.
Eftersom bilen får en skræddersyet software til den bil, betyder det at bilen kører med nogle sundere blandingsforhold og derved er det sundere for din motor.
Hvad er forskellen på stage 1, 2 og 3?
Stage 1
Bygges softwaren til at optimere bilens ydelse inden for rimelighedens grænser.
Det betyder at de forskellige parametre ikke hæves mere end som at motorens komponenter kan følge med og de derved ikke bliver overbelastet.
Samtidigt laves softwaren med henblik på bedre brændstofforbrug
Stage 2
Bygges softwaren med henblik på højest mulig effekt og kræver oftest andre ændringer fysisk på motoren f.eks downpipes intercooler eller indsugning.
Effekten er højere end som på en stage 1 optimering
Stage 3 / indkøringer
Bygges softwaren helt anderledes og det udføres på biler med store ombygninger. Eller monteringer af turbo osv.
Der er en del flere ændringer lavet i softwaren da der skal kalibreres for de større dele der er monteret på motoren.